PL

O blogu

Blog zbiera wybrane teksty o muzyce współczesnej, publikowane od roku 2005 na łamach rozmaitych pism papierowych i internetowych, takich jak polskie „Ruch Muzyczny”, „Glissando”, „Odra”, dwutygodnik.com, „Didaskalia”, „Teatr”, „Recykling Idei”, „Kultura Współczesna”, „Format P”, „Notes na 6 tygodni”, szwajcarskie „Dissonance”, niemieckie „Positionen”, „MusikTexte” i in. Część tekstów powstała na zamówienie międzynarodowych festiwali muzyki współczesnej oraz instytucji koncertowych i operowych, a także na inne specjalne okazje. Strona jest więc raczej otwartym archiwum tekstów niż typowym blogiem.

Osobną zakładkę tworzą projekty kuratorskie – nadchodzące, aktualne i minione koncerty i festiwale.

O autorce

Monika Pasiecznik, krytyczka muzyczna i kuratorka, felietonistka „Odry”. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikuje w takich fachowych czasopismach muzycznych, jak „Glissando” (Polska), „Dissonance” (Szwajcaria), „Neue Zeitschrift für Musik” (Niemcy), „MusikTexte” (Niemcy), „Positionen” (Niemcy), „World New Music Magazine” (Belgia). Autorka książki „Rytuał superformuły” o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna 2011) oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) zbioru esejów o współczesnych operach „Po zmierzchu” (Krytyka Polityczna 2012). Inicjatorka polskiego wydania oraz tłumaczka książki Harry’ego Lehmanna „Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki” (Bęc Zmiana 2016). Od 2012 prowadzi seminarium „Muzyka XX i XXI wieku” na podyplomowych studiach Wiedza o kulturze w IBL PAN. Jako kuratorka współpracowała z takimi festiwalami, jak „Musica Electronica Nova” (Wrocław), ‚Poznańska Wiosna Muzyczna”, Huddersfield Contemporary Music Festival, Nuova Consonanza (Rzym), Goetheborg Art Sound Festival, Expozice nové hudby (Brno), a także z instytucjami takimi, jak Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa), Nowy Teatr (Warszawa), Narodowy Instytut Audiowizualny (Warszawa), Europejski Kongres Kultury (Wrocław). Projekty muzyczne realizowała dzięki wsparciu Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana i Stowarzyszenia Kwadrofonik. Od 2015 roku jej partnerem artystycznym jest manager Stanisław Suchora z Agencji Artystycznej SONORA. Za swe projekty była w 2015 roku nominowana do prestiżowej międzynarodowej nagrody Classical:NEXT Innovation Avard. Mieszka w Warszawie.

18403205_1471377756217474_8732643988542620966_n