PL

O autorce

Monika Pasiecznik, krytyczka muzyczna i kuratorka, felietonistka „Odry”. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikuje w takich fachowych czasopismach muzycznych, jak „Glissando” (Polska), „Dissonance” (Szwajcaria), „Neue Zeitschrift für Musik” (Niemcy), „MusikTexte” (Niemcy), „Positionen” (Niemcy), „World New Music Magazine” (Belgia), „Spuren” (Austria) i in. Współpacuje z Polskim Radiem (Dwójka), „dwutygodnikiem”, „Didaskaliami”, „Notesem na 6 tygodni” i in.

Autorka książki „Rytuał superformuły” o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna 2011) oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) zbioru esejów o współczesnych operach „Po zmierzchu” (Krytyka Polityczna 2012). Inicjatorka polskiego wydania oraz tłumaczka książki Harry’ego Lehmanna „Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki” (Bęc Zmiana 2016). Od 2012 prowadzi seminarium „Muzyka XX i XXI wieku” na podyplomowych studiach Wiedza o kulturze w IBL PAN.

Jako kuratorka współpracowała z takimi festiwalami, jak Warszawska Jesień, Sacrum Profanum (Kraków), Musica Electronica Nova (Wrocław), Poznańska Wiosna Muzyczna, Huddersfield Contemporary Music Festival, Nuova Consonanza (Rzym), Goetheborg Art Sound Festival, Expozice nové hudby (Brno), Klangspuren (Innsbruck), a także z instytucjami takimi, jak Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa), Nowy Teatr (Warszawa), Narodowy Instytut Audiowizualny (Warszawa), Europejski Kongres Kultury (Wrocław). Projekty muzyczne realizowała dzięki wsparciu Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana i Stowarzyszenia Kwadrofonik.

Za swe projekty była w 2015 roku nominowana do prestiżowej międzynarodowej nagrody Classical:NEXT Innovation Avard.

Od 2015 roku współpracuje ze Stanisławem Suchorą, właścicielem Agencji Artystycznej SONORA.

Mieszka w Warszawie.

 

Reklamy