Otwarte archiwum
Otwarte archiwum zawiera wybrane teksty o muzyce współczesnej, publikowane od roku 2005 na łamach rozmaitych pism papierowych i internetowych, takich jak „Ruch Muzyczny”, „Glissando”, „Odra”, dwutygodnik.com, „Didaskalia”, „Teatr”, „Recykling Idei”, „Kultura Współczesna”, „Format P”, „Notes na 6 tygodni”, „Dissonance” i in.
~
Monika Pasiecznik, krytyczka muzyczna i kuratorka, felietonistka „Odry”. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała w takich fachowych czasopismach muzycznych, jak „Glissando” (Polska), „Dissonance” (Szwajcaria), „Neue Zeitschrift für Musik” (Niemcy), „MusikTexte” (Niemcy), „World New Music Magazine” (Belgia). Autorka książki „Rytuał superformuły” o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna 2011) oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) zbioru esejów o współczesnych operach „Po zmierzchu” (Krytyka Polityczna 2012). W latach 2012-2017 prowadziła seminarium „Muzyka XX i XXI wieku” na podyplomowych studiach Wiedza o kulturze w IBL PAN. Jako kuratorka współpracowała z festiwalem „Musica Electronica Nova” (Wrocław), Kinem Dźwięku w ramach Europejskiego Kongresu Kultury (Wrocław), Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa), agencją Sonora, Fundacją Bęc Zmiana i Narodowym Instytutem Audiowizualnym. Do jej najnowszych projektów koncertowych należą: Festiwal Kwadrofonik (2015), Karkowski/Xenakis European Tour (2015-2016, Sonora) oraz Rewolucja Cyfrowa Muzyki (2015, Bęc Zmiana, NInA). Jest też inicjatorką oraz tłumaczką polskiego wydania książki Harry’ego Lehmanna „Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki” (Fundacja Bęc Zmiana 2015).
Droga Moniko,
uprzejmie informuję, że nominowałam Twój blog do Liebster Blog Awards. Szczegółowe informacje u mnie:
http://jednopalnikowa.wordpress.com/liebster-blog-award/
Pozdrawiam,
Marianna
Wow! Dziękuję 🙂
Moniko, gdyby Marianna nie nominowała Cię do Liebstera, pewnie nigdy bym tutaj nie trafiła. Dobrze, że Cie nomniowała 🙂
Pozdrawiam, Dag.
Dziękuję 🙂
Pozdrawiam!
Monika