Krew na liściach

Krew na liściach. Muzyka jako teoria społeczna, red. Michał Libera, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki 2010.

„To nie jest książka i z pewnością nie ma stanowić dowodu w żadnej sprawie – ani ewaluacji projektu, ani metodologii refleksji o muzyce. Proponuję czytać te spisane – tj. przeinaczone i przeredagowane – teksty nie tak jak czyta się analizy czy eseje, ale tak jak czyta się teksty źródłowe – jako zapis różnych intuicji, rozbieżności, zaskakujących koalicji, czasem nawet olśniewających skojarzeń a niekiedy nieporozumień związanych z różnicą perspektyw widzenia dźwięku i problemów, do których się odnosi. […] Muzyka jako teoria nie zdarza się ani wyłącznie w tekstach pisanych, ani nawet w rozmowach w Zachęcie. Nie ma ani „A”, ani „Z”. Jest czymś co dzieje się na co dzień, kiedy jesteśmy na koncercie, włączamy radio czy słyszymy rano zaskakujący dźwięk zza okna i orientujemy się, że coś zostało nam powiedziane”.

Michał Libera

Michał Libera – socjolog, krytyk muzyczny i organizator wydarzeń związanych z muzyką eksperymentalną (plain. music, Song Is You, Playback-Play, Półwysep Nowej Muzyki), redaktor serii muzycznej w wydawnictwie słowo/obraz terytoria, współproducent serii płyt poświęconych Studiu Eksperymentalnemu Polskiego Radia w wydawnictwie Bôłt Rec. Współzałożyciel Fundacji 4.99

Książka do pobrania bezpłatnie w Księgarni Artystycznej.

Książka zawiera zapis spotkań dyskusyjnych poświęconych muzyce i towarzyszy projektowi „Zachęta do muzyki. Od Fryderyka do Henri Chopina” współfinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s