Monika Pasiecznik

new & experimental music author and curator
  • about
    • PL
    • EN
  • texts
    • PL
      • ESEJE
      • ROZMOWY
      • RECENZJE
    • DE
    • EN
    • Harry Lehmann
  • projects
    • PL
    • EN
  • events
  • CONTACT

PROJECTS

DEEP LISTENING DEEP RELAXATION 16.09.2020, Cologne

SÉRIE ROSE | new music & erotica

Karkowski / Xenakis (Extended) 17-19.10, 8.11, 22-23.11.2016, Warszawa

REWOLUCJA CYFROWA MUZYKI 27-28.11.2015, Warszawa

FESTIWAL KWADROFONIK 4-6.09.2015, Warszawa

KONCERT Karkowski, Xenakis

Podziel się:

  • Twitter
  • Facebook

Dodaj do ulubionych:

Lubię Wczytywanie...

REWOLUCJA

opera

Kiedy myślimy dziś o operze, niejako samoczynnie narzuca się kontekst “po” – po kryzysie tradycyjnej muzyki, po ogłoszonym wszem i wobec zmierzchu gatunku, ale też po burzliwych latach awangardy i kontestacji, po postmodernizmie. Czy można w ogóle jeszcze mówić o operze jako żywej sztuce?  Mamy na to pozytywną odpowiedź, propozycję pewnego spojrzenia – otóż istnieje życie poza kanonem tradycji. Jednocześnie potwierdzamy, że “zmierzch” opery istniał, bo czy da się dziś nadal pisać konwencjonalne spektakle z muzyką, oparte na prostych historyjkach, z motywami i tematami przypisanymi do postaci…  Ta książka to nasz gest performatywny, skreślający tę przebrzmiałą tradycję. Coś się skończyło i mamy coś nowego. Nie ma przecież zmierzchu, po którym nie przychodzi kiedyś świt…

stockhausen

TEKSTY

  • DEEP LISTENING DEEP RELAXATION (PL)
  • DEEP LISTENING DEEP RELAXATION (D)
  • COVID-19: Mantra dla Muranowa
  • Monika’s Choice
  • COVID-19: koncert
  • Urodziny Dwójki
  • 100 na 100
  • NIELS RØNSHOLDT
  • Ad Libitum 2019
  • Donaueschinger Musiktage 2019
  • Ostrava Music Days 2019
  • Sokołowsko 2019
  • Interface op de wereld (NL)
  • ROMAŃCZUK
  • DONNERSTAG aus LICHT
  • Scena litewska
  • Rodzynki w zakalcu
  • Schizofrenia
  • Muzyka atonalna jest dla wszystkich
  • Fortalicje 2018
  • Warszawska Jesień 2018
  • Instalakcje 2018
  • Brzmienie Kopenhagi
  • SIKORSKI
  • REINHOLDTSEN
  • Tygiel form
  • JOHNSON & DENNETT
  • W poprzek epok i stylów
  • Krew w muzyce
  • Joga ze Stockhausenem
  • FRANÇOIS SARHAN
  • MATTHEW SHLOMOWITZ
  • Z pustego w próżne
  • KRZYSZTOF CYBULSKI
  • Spółdzielnia Muzyczna
  • Sex, ein blinder Fleck der Neuen Musik?
  • Małe jest piękne
  • Instalakcje 2017
  • Roczniki dziewięćdziesiąte
  • PIERRE JODLOWSKI
  • Performer
  • DROR FEILER
  • MaerzMusik 2017
  • Mała socjologia muzyki
  • Patricia Kopatchinskaja
  • Ranking najlepszych utworów XXI wieku
  • Dźwiękowiska
  • Mozart wart śmiechu
  • JENNIFER WALSHE
  • Notatki z podziemia. Sztuka i muzyka alternatywna w Europie Wschodniej 1968-1994
  • Zwrot subiektywny, albo prawdziwe homary muzyki współczesnej
  • Echte Hummer in der n(N)euen Musik
  • Karkowski / Xenakis (Extended) PL
  • Karkowski / Xenakis (Extended) EN
  • SÉRIE ROSE | new music & erotica
  • Darmstadt 2016
  • BOULEZ
  • Sokołowsko
  • CYBULSKI
  • KARSKI
  • GOEBBELS
  • GOEBBELS
  • Gender
  • JENNIFER WALSHE
  • MIKOŁAJ LASKOWSKI
  • Pękala|Kordylasińska-Pękala
  • Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki
  • Musica Electronica Nova 2016
  • STEFAN PRINS (DE)
  • STEFAN PRINS (PL)
  • GEORG FRIEDRICH HAAS & MOLLENA WILLIAMS
  • KWIATKOWSKI / NONO
  • MaerzMusik 2016
  • klub katarakt
  • MAXIMILIAN MARCOLL
  • PIOTR PESZAT
  • SVERLIANS
  • SVERLIYTSY
  • JUCHANANOW
  • REWOLUCJA CYFROWA MUZYKI
  • Projekt P
  • FURRER
  • Ostrava New Music Days 2015
  • Czerwcowa turystyka operowa
  • FESTIWAL KWADROFONIK
  • Więcej materiału
  • Estonian Music Days
  • Martwy sezon
  • MaerzMusik 2015
  • MALIN BÅNG
  • Cyfrowi tubylcy muzyki
  • Mazda fortepianów
  • LACHENMANN
  • HÁBA
  • Kwartesencja
  • PRASQUAL
  • PRASQUAL
  • World Music Days 2014
  • Warszawska Jesień 2014
  • KREIDLER
  • KREIDLER
  • Darmstadt 2014
  • Thomas Schäfer
  • RAPHAËL CENDO
  • Nowa muzyka na Ukrainie
  • Ukrainian New Music Scene
  • Pierrot i sampler
  • Karkowski, Xenakis
  • Musica Polonica Nova
  • Dziesięć tez na temat krytyki sztuki
  • Poznańska Wiosna Muzyczna
  • Zwycięstwo nad słońcem
  • JAGODA SZMYTKA
  • Berlin, techno i technoturyści
  • Małe Instrumenty
  • Lydia Kavina
  • PENDERECKI
  • Studio Eksperyment
  • Ekonomia kultury
  • Tendencja czy rewolucja? Rozmowa z Harrym Lehmannem
  • LACHENMANN | WILSON
  • Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach
  • Muzyka konceptualna i relacyjna
  • Harry Partch. Hobo przywędrował do Europy
  • Avant avant garde #2. Podróż anachroniczna
  • Jesteśmy kombinacją wszystkich awatarów. Rozmowa ze Stefanem Prinsem
  • STEFAN PRINS CD (PL)
  • Akustyczne vs. koncepcyjne
  • DRAMATURGIA MUZYKI
  • Formy śmiercionośne
  • Projekt P
  • Anatomia muzyki, anatomia teatru
  • JAGODA SZMYTKA
  • HARRY LEHMANN #2
  • HARRY LEHMANN #1
  • SOUND EXCHANGE
  • LUTOSŁAWSKI
  • GLASS
  • Polnische zweite Moderne
  • UKRAINA
  • LACHENMANN
  • MANOS TSANGARIS (EN)
  • MANOS TSANGARIS (PL)
  • JOHN CAGE | HOUSE FULL OF MUSIC
  • STOCKHAUSEN
  • DARMSTADT 2012
  • SIMON STEEN-ANDERSEN
  • SOUND STUDIES
  • BELGIA
  • BELGIUM
  • about
  • texts
  • projects
  • events
  • CONTACT
Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.
Prywatność i pliki cookies: Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Aby dowiedzieć się więcej, a także jak kontrolować pliki cookies, przejdź na tą stronę: Polityka cookies
%d blogerów lubi to: